facebook



Sunday, December 30, 2012

seungkap kata...

 seungkap kata itu menjadi penawar...

hati yg dulu gundah..
kini mula berbunga riang..
tawa yg dulu mengering dibibir..
kini mekar lahir dari sudut hati...
inilah nikmat kurniaan Illahi...
Alhamdulillah...

seungkap kata itu menjadi penyeri..
mata yang melihat ini hanya mampu memandang..
memandang keindahan yg mendamaikan hati...
menenteramkan jiwa yang diselimuti dosa..
mata ini jga tidak mampu menuturkan
kata meluahkan rasa...
hanya mampu mengagumi kekuasaan Illahi..
Allahuakbar..Subhanallah..

seungkap kata itu menjadi titisan mutiara...
mutiara yang menjadi milik al Kholiq..
rembesannya yang disangka mampu utk menguatkan 
sekeping hati yang hampir layu..
hanya mampu melemahkan..
mengenang dosa dan noda
yang mencorak dan mewarnai kehidupanku..
Astaghfirullahal Azim..Subhana inni kuntu minazzolimin....

ya Rabb..
sungguh ak berjanji untuk taat setia padaMU
sblm rohku bercantum dgn jasadku...
telah aku alpa dgn nikmat dunia....
aku terpana dgn kilauan duniawi...

ya Rabb..
ampuni hambaMu ini..
jadikan aku wanita yang solehah...
yang baik antara yang terbaik..
dan kurniakan aku pendamping yang baik..
dalam mendapatkan sesuatu yang terbaik dariMu..
ampuni aku.. ya Rahman..
ampuni aku..ya Rahim...
sudilah pandang aku ya Rabb...


 



 

No comments: